Snowcrystal Steel Blue

En av synderna jag begick under höstens köpstopp var inköpet av nagellacket Snowcrystal Steel Blue (no. 441), ett av märkets höstnyheter. Jag föll för den djupa blå färgen och det fina skimret som anades i flaskan, och väl på blev jag inte besviken. Den blå färgen har en dragning åt både grått och petrol tycker jag, och man ser också att skimret inte är blått, utan snarare turkosgrönt. Mörkblå lack är definitivt en värdig konkurrent till det klassiska svarta lacket tycker jag.

De lack jag provat från Snowcrystal tidigare har varit rena krämlack och de har varit lite knepiga att få jämna och fina på nageln, men Steel Blue är i mitt tycke enklare att måla med på grund av att det ger en jämnare täckning redan vid första lagret.

5 reaktioner på ”Snowcrystal Steel Blue

Vad tycker du?

