Hjärtats Kroppslotion

I början av hösten fick jag en hel box fylld med härliga produkter från Apotek Hjärtat. Tiden går och jag har hunnit testa en hel del av dem, det är bara recensionerna som låtit vänta på sig. Först ut är i alla fall kroppslotionen. Såhär beskrivs produkten:

Hjärtats Kroppslotion är en mild, lätt och återfuktande lotion som hjälper huden att bevara sin naturliga fukt, mjukhet och elasticitet. Går snabbt in i huden utan att kladda. Innehåller lugnande Aloe Vera. Kroppslotionen finns både parfymerad och oparfymerad.

Produktegenskaper:

  • Innehåller glycerin som hjälper huden att bevara sin naturliga fuktighet.
  • Innehåller Aloe vera som verkar lugnande.
  • Innehåller mjölksyra som finns naturligt i huden och bidrar till att bevara hudens fuktighet och elasticitet.
  • Utan parabener och färgämnen.

Hjärtats kroppslotion är lätt snarare än fyllig och krämig i konsistensen. Den är väldigt dryg, och så länge man tar rätt mängd går den snabbt in i huden. Jag glömmer dock bort hur lite som behövs och tar ofta lite för mycket, vilket gör att jag får smörja en hel del innan allt gått in. När den väl gjort det känns det ändå inte som att jag har överdoserat, utan den absorberas fint. Ni som läser här regelbundet vet väl vid det här laget att jag har lite torrare hy och behov av rejäl återfuktning, och trots att Hjärtats kroppslotion känns väldigt lätt så ger den faktiskt riktigt mycket fukt. Jag märker på flera sätt att den är bra för min hy – som känns mjuk och väl återfuktad och jag slipper besvär i form av klåda eller fnasig hud vilket jag ibland kan få.

Jag fick den oparfymerade varianten och kopplat till just det finns väl också den enda aspekt jag är mindre nöjd med när det gäller lotionen. Jag föredrar faktiskt lätt parfymerade produkter framför helt oparfymerade, som ofta har en, i mitt tycke, lite plastig doft. Men trots doften är helhetsintrycket väldigt positivt – den här lotionen funkar superbra till vardags; den är mild och återfuktande, går lätt in i huden och innehåller ingenting som min hy reagerar negativt på.

2 reaktioner på ”Hjärtats Kroppslotion

  1. Emelie: ja, stearin är inte en så tokig liknelse faktiskt, och jag håller med om att det ibland är skönt med oparfymerat (eller väldigt väldigt lätt parfymerade produkter).

Vad tycker du?

