ACO Spotless Overnight Spot Treatment

När jag fick hem ACO Spotless Overnight Spot Treatment tänkte jag att jag nog aldrig skulle få tillfälle att testa den eftersom jag väldigt sällan får finnar. Men, efter en veckas idogt användande av solskyddskräm i ansiktet har jag faktiskt fått just det, och har då testat att använda denna kur över natten.

Krämen är vit och ganska tjock i konsistensen. Först tvättar jag ansiktet och smörjer med min vanliga fuktkräm, sedan applicerar jag Overnight Spot Treatment precis på plitorna. Man får vara lite noggrann och stadig på hand vid applicering för att slippa kladda ut den för mycket på huden runt om (enklast är kanske att använda en topz, det ska jag prova nästa gång). Sedan är det bara att krypa i säng och låta krämen verka. Efter bara en natts behandling blev mina plitor betydligt mindre och torrare, och gick tillbaka av sig självt utan att blomma ut till riktiga finnar.

Vad tycker du?

