Neotantric Fragrances Inferno e Paradiso

Eftersom Neotantric Fragrances senaste parfym, Manic Love Woman, är en av mina absoluta favoriter så slets jag mellan höga förväntningar och tanken att det borde vara omöjligt att bräcka Manic Love när jag fick pressutskicket om Inferno e Paradiso.

Detta är ju en unisexdoft (mer info om doftens komposition i mitt tidigare inlägg) och när jag testade den första gången tyckte jag att den doftade väldigt herrigt med tydliga inslag av peppar, enbär och sandelträ. Min första impuls var att förpassa den till makens parfymhylla, men efter en stund på huden mattades den lite spetsiga maskulina tonen och lite sötare och mer fruktiga och mjukt kryddiga toner kom fram. Doften behåller absolut en pepprig och lite maskulin bas, men så som den utvecklar sig på huden över tid mjuknar den och jag tycker inte det känns som att jag har en herrdoft på mig, utan en varm, kryddig och lite mystisk doft.

Jag kan inte säga att Inferno e Paradiso knuffat ner Manic Love från förstaplatsen, men jag tycker att dessa två kompletterar varandra väldigt bra i min ”doftgarderob”. Faktum är att jag, när jag burit Inferno e Paradiso, fått flera spontana kommentarer om att jag luktar gott, och jag har också reflekterat över att jag gärna sträcker mig efter just den i hyllan. Min gissning är att den kommer användas flitigt under hösten.

2 reaktioner på ”Neotantric Fragrances Inferno e Paradiso

Vad tycker du?

