Nivea Beauté Chocolate Carat

Brunt, brunt, brunt… jag är helt fast! Riktigt mörkbruna lack är ett snyggt alternativ till det klassiska svarta om man vill ha lite omväxling. Nivea Beauté Chocolate Carat är ett mörkt rödbrunt krämlack – en riktig höstfärg,  klassiskt snygg, sober och elegant. Jag har säkerligen något annat lack i samlingen som är snarlikt, men hittar inget som jag visat här på bloggen som är någon direkt dupe faktiskt. Två lager räcker bra för att få det heltäckande. Det är lättmålat på så sätt att det är lagom rinnigt i konsistensen plus att nya penseldrag inte drar med sig lacket bort igen – redan första lagret blir jämnt och fint även om det behövs ett andra lager för full täckning. Jag har inte så många lack från Nivea Beauté, men en sak som de jag testat har gemensamt är den högblanka finishen.

Vad tycker du?

