Mavala Electric Green

Här kommer en NOTD från i somras. Jag höll på att springa benen av mig för att få tag på Electric Green som jag inte köpte första gången jag såg det. När jag sedan väl hittade det så var det mycket ljusare än jag mindes det, men jag slog till ändå. Electric Green ingick i en av Mavalas vår/sommarkollektioner för 2010 och har en ganska ljus grön färg som är intensiv och fylld med skimmer.

När jag målade första lagret tyckte jag att det var rätt svårmålat – nya peseldrag drog med sig lacket bort igen och lämnade kala fläckar efter sig, men när jag lade andra lagret jämnade det ut sig fint. Electric Green känns nästan lite duokromt – i vissa vinklar ser det nästan matt och ”dammigt” ut (på samma sätt som det vackra Catherine the Grape) men när man tittar på det rakt på har det en nästan lysande grön färg.

4 reaktioner på ”Mavala Electric Green

  1. Det här lacket är verkligen fint! jag stod och höll i det men la tillbaka det. Känns lite bittert, men försöker få ner mina lackinköp så det var nog ändå rätt grej att göra…

  2. Emma: svårt det där, man kan ju inte ha alla 🙂 Men detta var ett av dem jag verkligen ångrade att jag inte köpte första gången, så jag blev glad när jag väl hittade det!

Vad tycker du?

