Snowcrystal nagellack no.423

Snowcrystal är ett svenskt nagellacksmärke som dök upp i utvalda butiker någon gång under förra året. Displayerna på Åhléns City där jag ofta handlar fick en ganska undanskymd placering och det dröjde länge innan jag blev tillräckligt nyfiken för att spana in lacken. Men när jag tittade närmre fastnade jag däremot för bland annat nummer 423, ett krämlack med en sober och snygg petrolblå färg. 423 tillhör ”now limited edition för hösten och vintern 2009 /2010.

Jag gillar verkligen den här nyansen, den är ruggigt snygg. Lacket är dock lite knepigt att måla med, första lagret blir lätt fläckvis genomskinligt och det blir inte riktigt helt jämnt täckande vid andra lagret heller. På bilden har jag två lager och man kan se att det på sina ställen är ganska skirt, så för full täckning behövs tre lager.

Vad tycker du?

