IsaDora Mascara Primer

Idag fick jag ett pressmeddelande om att IsaDora släpper en mascaraprimer – en vit mascara som man applicerar på fransarna innan själva mascaran. Det primern framför allt gör är att bygga volym och göra fransarna längre, men utan att innehålla fibrer vilket gör att man slipper de där fibertrådarna som man annars kan få i ögonen.

Mascara Primer blir jag nyfiken på. Om den kan ge volym men utan att för den skull ge spindelben eller klumpar så att det sedan räcker att bara applicera ett lager vanlig mascara skulle jag gärna använda den istället för att bygga flera lager med vanlig mascara, vilket ofta är svårt att få snyggt.

2 reaktioner på ”IsaDora Mascara Primer

  1. Hej.
    Jag undrar om du provat isadora mascara primer.
    Eller om du testat någon annan form av primer för ögonfransarna. Och vad tyckte du om detta isåfall?

    • Erika: nej jag har inte testat någon sådan produkt faktiskt, så jag kan tyvärr inte uttala mig i frågan. Jag känner mig inte helt övertygad om att det är produkt man behöver ha och jag funderar på om det finns risk att den får fransarna att se klumpiga och tjocka ut?

Vad tycker du?

