Gosh Purple Heart

Det är en lustig känsla när man tittar ner på sina händer och först tror att man har olika lack på vänster- och högerhanden… Så blir det lite med Gosh Purple Heart, ett mörkt duokromt lack som skiftar från mörkt grönt till plommonlila beroende på hur ljuset faller, och ibland ser man även båda färgerna på en och samma nagel. På kvällen, när jag precis applicerat det tyckte jag att jag bara såg den lila färgen, men när jag sedan såg det i dagsljus visar sig betydligt större skiftningar. Och när jag skulle fota visade det sig att det var den lila färgen som var svårast att locka fram! Här kommer en liten bildserie från grönt till lila. Några av bilderna är lite suddiga, men jag tog med dem ändå för att visa färgövergångarna:

Lacket är något tjockt i konsistensen men ändå inte särskilt svårt att få jämnt, däremot tar det lite längre än jag är van vid innan det torkar ordentligt. Jag tror att täckningen är bra – här har jag lagt det ovanpå Wet’n’Wild Morbid och behövde då bara ett lager.

2 reaktioner på ”Gosh Purple Heart

Vad tycker du?

