Wet’ n Wild Morbid

Vissa lack blir liggande pinsamt länge, Wet’n Wild Morbid är ett av dem. Jag köpte Morbid när jag var i NY förra hösten – det är faktiskt lite mer än ett år sedan. Skämmes-varning på att låta ett så snyggt lack vänta så länge.

Morbid är ett mörkt svartturkost och har mycket skimmer i sig. Det närmsta jag har i samlingen sedan tidigare är China Glaze Blk-Bila-Bong men de är absolut inte dubletter utan Morbid har mer grönt i sig. Morbid är väldigt vältäckande, här har jag två lager men om man är lite mer noggrann vid första lagret tror jag att det räcker för bra täckning (jag lägger ofta på ett andra av gammal vana, utan att ens reflektera över om det behövs eller ej).

Finishen är inte så högblank men inte heller riktigt matt. Jag hade gillat det ännu mer om det verkligen gett en riktigt blank yta även utan överlack. Det som drar minus mest av allt är att flaskans runda och knubbiga lock i kombination med den korta penseln gör att det är ganska svårt att se vart man målar; locket är helt enkelt i vägen och skymmer sikten hela tiden. Men, jag kan leva med det eftersom Morbid trots allt är fasligt snyggt.

2 reaktioner på ”Wet’ n Wild Morbid

Vad tycker du?

