Maybelline Green Miracle

Ännu en hektisk vecka börjar lida mot sitt slut – jag har inte alls hunnit skriva så mycket som jag brukar. Men här kommer i alal fall ytterligare ett Maybellinelack inköpt i Köpenhamn i somras. Är det någon som sett Maybelline Green Miracle i diskarna här i Sverige? Om det inte redan kommit hit hoppas jag att det gör det, för det är ett väldigt snyggt lack tycker jag! En kall mellanmörk grön färg med ett ”dammigt” skimmer, lite grå undertoner. Massvis med skimmer i mintgrönt och silver. Färgen påminner mig lite om Toxic Seduction från Misa, men detta är något ljusare och har också mer finkorniga skimmerpartiklar. Täckningen är bra, här har jag två lager.

Än en gång blir jag påmind om att Maybellines lack sitter riktigt bra. Detta har jag haft i fyra dagar och trots att jag inte bättrat på en enda gång, varken med färg eller överlack, har det inte börjat lossa utan bara skavt av litegrann längst ut på tippen på långfingernageln.

Jag har hunnit igenom en ansenlig mängd av de otestade… vilket vill du se härnäst?

4 reaktioner på ”Maybelline Green Miracle

  1. Riktigt snygg färg, står i min låda för otestade, jag hittade den på Åhléns för nån månad sen. Nu blev jag riktigt sugen på att testa det själv! 🙂

Vad tycker du?

