Rumeur 2 Rose by Lanvin

Lanvin känns ju lite spännande nu när det står klart att H&M gör ett designsamarbete med dem. Förutom kläder har Lanvin bland annat parfymer och Rumeur 2 Rose är en nylansering av en av parfymhusets klassiker Rumeur men är lättare, fruktigare och sötare än originalet och består av en sammansättning av apelsin, ros, magnolia, jasmin, patchouli och mysk.

Jag köpte faktiskt min flaska Rumeur 2 Rose eau de parfum på ren chans på rean i somras – utan att testa ordentligt hur den luktar på mig över tid. Sådant kan ju gå åt skogen, men den här gången blev det faktiskt en lyckad chansning för jag trivs bra med doften.

Att jag är svag för rosdoft är väl knappast någon nyhet men där Rumeur 2 Rose skiljer sig från andra parfymer med roskaraktär är att rosdoften inte är så tung plus att den har fler nyanser än så. När den kommit på huden utvecklar den sig till en doft som inte bara är rosig och blommig utan också med tydliga inslag av lite syrlig apelsin. Jag är glad över att magnolian och jasminen inte slår igenom mer för just dessa två dofter kan jag ha lite svårt för om de blir för dominanta. I Rumeur 2 Rose blandas de dock upp fint med de övriga doftkomponenterna och doften känns ugdomlig, syrligt fräsch och blommig.

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

