The Body Shop Big and Curvy Mascara

Big and Curvy Mascara som The Body Shop lanserade någon gång tidigt i våras har fått väldigt positiva omdömen på många bloggar, så när jag behövde en ny mascara i slutet av sommaren bestämde jag mig för att testa den.

Av någon anledning förväntade jag mig en mycket större borste på den här mascaran, men den är liten, smal och svagt konformad:

Borstens form gör att det är lätt att komma åt de små fransarna i inre och yttre ögonvrå. Den tar dock med sig väldigt mycket mascara upp ur förpackningen, så man behöver vara noga med att skrapa av överskottet innan man börjar applicera mascaran på fransarna.

Big and Curvy hjälper till att behålla en fin böj (jag använder alltid fransböjare) på fransarna som öppnar upp ögat. Mascaran har snygg svärta och en fyllig konsistens, dessutom sitter den väldigt bra hela dagen utan att lämna några spår under ögonen. Jag har ganska känsliga ögon men ur det perspektivet fungerar den bra – jag får inga allergiska besvär eller rinnande ögon av den. Jag tycker att det är en bra vardagsmascara, men om jag verkligen vill bygga volym genom att lägga på flera lager tycker jag inte riktigt att Big and Curvy håller måttet, vilket är synd, för det är väl just det man ska kunna göra med den om den är en volymmascara. Försöker jag lägga på ett andra lager blir det oftast kladdigt och är svårt att få riktigt snyggt, utan det blir lätt lite spindelbenseffekt. Här tycker jag dock att jag lyckats hyfsat trots två lager:

Jag är nöjd med Big and Curvy som vardagsmascara, men håller mig oftast till ett lager för att undvika spindelben.

Har du testat Big and Curvy? Vad tycker du om den?

2 reaktioner på ”The Body Shop Big and Curvy Mascara

  1. Jisses vilka fransar du har! På tal om fina fransar så har jag, som inte brukar gilla att lägga mycket pengar på skönhetsgrejer, fått pippi på att jag vill prova Revitalash, vilket ju är skitdyrt! Har du provat det? Har du hört något negativt? (förutom att det kanske inte funkar på alla)

  2. Malin: tack! Jag ska inte sticka under stol med att de är långa av naturen, för det är de faktiskt och det är jag glad för 🙂 Revitalash har jag inte testat faktiskt. Själv har jag varit lite skeptisk, men vid en snabb googling på ”revitalash recension” hittar jag en del recensioner på andra bloggar som onekligen ger positiva utlåtanden!

Vad tycker du?

