IsaDora Golden Apricot

Jag är inte så stor på skira lack, men Golden Apricot fångade mitt intresse tack vare sin speciella färg och guldiga skimmer. Att hitta snygga guldiga lack är svårt, och även om inte detta är ett rent guldigt lack så är det ett intressant alternativ. Lacket har fina skiftningar och på den andra bilden syns den lite dammiga finishen som det får i vissa vinklar och ljus.

Trots att lacket är ljust så täcker det faktiskt förvånansvärt bra, här har jag två lager. Nu har jag rätt korta naglar, men om jag hade haft någon nagelkant att tala om kanske ett tredje lager hade behövts för att den inte skulle lysa igenom. Formulan är som vanligt bra när det gäller IsaDora. Det är både lätt att måla med och har en bra torktid. Sen gillar jag IsaDoras lite bredare borste – på vissa av mina naglar räcker det med ett penseldrag.

Vad tycker du?

