Color Club Uptown Girl

Color Club Uptown Girl är ett högblankt krämlack i en mjuk fin ljunglila. Jag blir sällan besviken på Color Club-lackens formula, och det gäller även för Uptown Girl. Det har en bra konsistens som är lagom tjock och flyter ut fint över nageln. Dessutom tar inte nya penseldrag med sig redan applicerad färg bort. Penseln gillar jag också, den är varken för tunn eller för tjock.

Såhär ser färgen ut på, här har jag två lager:

Jag är svag för den här typen av dova, lite dämpade färger. Inte klara och rena, utan med en touch av antingen grått eller brunt i sig, som gör dem lite ”smutsiga”. Precis som Hey Doll känns Uptown Girl som ett användbart lack som passar till mycket.

5 reaktioner på ”Color Club Uptown Girl

  1. Riktigt fint. Var på jakt efter ett lila krämlack för ett tag sedan köpte ett från opi men blev inte nöjd med färgen. Detta ser helt klart ut som det kan vara rätt.

  2. Jag brukar inte falla så mkt för bilder på nagellack, tycker många ser likadana ut, men den här var verkligen jättefin! Och lila, jag som inte ens gillar lila, haha! Superfint lack, måste nog shoppas 🙂

  3. Sminkjante: tack! Vilket OPI-lack är det du har, som du inte är nöjd med? Jag velade nämligen mellan Parlez-Vous OPI? och detta och undrar ibland fortfarande om jag valde rätt, måste nog skaffa Parlez-Vous OPI? också nån gång i framtiden 🙂

    Malin: roligt att höra! Jag tar det som en komplimang 😉

  4. Klart du ska göra! Jag menar inte att alla dina bilder är likadana, mer att jag själv har svårt att skilja röda lack från röda, typ :-S Färg är kanske inget jag har öga för? När jag köper lack så tänker jag att nej, men jag har ju ett rött, och ett rosa, då behöver jag ju inga i dem färgerna, men nu kan jag ju köpa ett lila 😉

  5. Malin: det är nog mer normalt att ha den inställningen till färger på nagellack tror jag 😉 Ja det blir nog Parlez-vous OPI nästa gång jag beställer lack, när mitt köpstopp är över!

Vad tycker du?

