Lumene Ultra Smooth Skin Caring Makeup

God morgon! Här kommer recensionen av Lumene Ultra Smooth Skin Caring Makeup, den foundation för normal/torr hy som jag fick hemskickad för att prova. Utförlig produktinformation finns i ett tidigare inlägg, jag går istället direkt på recensionen.

Foundationkrämen är lättflytande och lite oljig i konsistensen. Den är väldigt dryg och jag trycker ut en liten mängd på handryggen som jag sedan applicerar med min duo fibre brush från Sigma (som jag skrivit om här). Tuben har en väldigt praktisk pip som gör att man bara får en liten mängd i taget och slipper därför problemet att man klämmer ut alldeles för mycket.

Krämen ger inte full täckning men jämnar ut hudtonen och ger en jämn och fin hy med naturligt frisk lyster. Om man har plitor eller rodnader som behöver täckas skulle jag rekommendera att man kompletterar med en concealer. Man kan också, precis som det står också på förpackningen, applicera flera lager för ett mer täckande resultat. Efter applicering avslutar jag med att lätt svepa ett löst puder över ansiktet med en stor borste för att fixera grunden och få en matt yta att applicera rouge på.

Det jag gillar bäst med den här makeupkrämen är att slutfinishen ser otroligt naturlig ut. Nu är fägen jag fick, Perfect Beige (3), något för mörk för min hud om man applicerar den som man brukar göra när man testar färgen – d v s på ett avgränsat område längs käklinjen. Men, när jag applicerar den i hela ansiktet blir slutresultatet bra ändå, just för att krämen är lite skirare och inte heltäckande. Efter att ha tittat lite mer ingående på de andra nyanserna i butik tror jag att Cream Beige (1) kommer att vara rätt nyans för mig under vinterhalvåret och den kommer jag att skaffa efteresom jag tycker det är en ypperlig foundation.

2 reaktioner på ”Lumene Ultra Smooth Skin Caring Makeup

Vad tycker du?

