Revlon Draft Modelling Clay

Med perfekt tajming efter att jag klippte av mig mitt långa hår damp det ner lite produkter från Revlons nya stylingserie Style Masters. Mitt korta hår stylar jag gärna med lite matt vax, så Draft Modelling Clay var den produkt jag med störst nyfikenhet kastade mig över. Först lite om produkten:

Draft Modelling Clay: En matt produkt med extra kraftig stadga. Förmodligen det bästa professionella matta vaxet som finns. Gnid lite mellan händerna. Används i torrt hår för att forma och separera. Du får en matt yta med kraftig stadga, utan att den klumpar eller känns fet.

Vaxet är ganska hårt i burken och istället för att gräva (då får jag alltid för mycket) stryker jag med fingertopparna över ytan för att få lagom mängd av produkten. Jag gnider händerna mot varandra för att få vaxet jämnt fördelat över båda händernas fingrar och formar sedan frisyren som jag vill ha den. Det behövs ytterst lite av produkten för att styla mitt hår och jag tycker väldigt mycket om att resultatet faktiskt blir matt, som utlovat. Resultatet ser naturligt ut men med en bra stadga men utan att bli varken hårt, fett eller kakigt.

Jag ska tillägga att jag inte använder enbart vaxet som stylingprodukt utan jag börjar med att ha i lite saltvattenspray när håret fortfarande är blött för att få lite bättre struktur, och avslutar vid behov med hårspray för att punktvis fixera ytterligare.

Vad tycker du?

