Maybelline Couture Grey

Det här lacket köpte jag när jag var i Köpenhamn i somras. Än så länge har jag inte sett det i hyllorna i Sverige, men jag gissar att det dyker upp nu under hösten. Couture Grey har en mättad kall grå färg med blå underton och massvis med finkornigt silverskimmer. Jag gillar när lack får samma färg på nageln som det har i flaskan, men det har inte detta utan jag upplever det mörkare på nageln och med mindre skimmer än det ser ut att ha i flaskan. Inte mindre snyggt för det dock, utan färgen är väldigt sober och elegant – den får mig att tänka på tjära och mörk asfalt.

Lacket är ganska tjockt i konsistensen vilket jag uppskattar, och det täcker bra vid applicering. Jag har två lager för att få en jämn och ”mättad” finish. Jag gillar Maybellines nya penslar – de är till skillnad från de flesta andra lite rundklippta, vilket gör att de breder ut sig över nageln på ett bra sätt när man målar. Sen brukar Maybellines lack sitta väldigt bra tycker jag, vi får se om även detta gör det. En sak är i alla fall säker, Couture Grey är en trolig favorit under hösten!

3 reaktioner på ”Maybelline Couture Grey

Vad tycker du?

