Apoliva kroppsvård

I början av sommaren fick jag hem produkter från Apolivas nya kroppsvårdsserie i två doftsättningar (solmogna frukter & passion samt  gröna frukter & mynta) för att prova, och nu har jag hunnit använda duschkräm, kroppslotion & body soufflé tillräckligt länge för att kunna skriva en recension, men först Apolivas egna ord om produkterna:

Duschgel: En härlig fräsch duschgel som rengör, vårdar och återfuktar din hud. Innehåller bland annat sheasmör.

Bodylotion: En sammetslen bodylotion som återfuktar och vårdar din hud. Lätt att applicera, går snabbt in i huden och gör den mjuk och smidig. Berikad med skyddande vitamin E och fuktighetsbevarande ämnen.

Body soufflé: En underbart fluffig och sammetslen creme för kroppen. den vårdar din hud och gör den mjuk och behaglig. Berikad med mjukgörande olivolja och skyddande vitamin E.

Duschkrämen är klar till färgen och har verkligen en sommarfräsch känsla. Den är dryg, doftar milt men härligt fruktigt och ger ett fräscht lödder. Jag tycker inte att den här känns särskilt återfuktande på min hy – den funkar nu under sommaren när huden kräver mindre fukt men vintertid när min hy blir torrare tror jag att den här kommer kännas uttorkande.

Kroppslotionen är väldigt lätt, nästan tunn, i konsistensen. Den är väldigt lätt att applicera och går snabbt in i huden utan att man känner det minsta spår av den efter en stund. Precis som duschkrämen har den för lite återfuktande egenskaper för att passa min hy. Jag valde ganska snabbt helt bort lotionen till förmån för body soufflén, mer om den senare, eftersom lotionen inte gör jobbet för en torris som mig, utan hyn blir fnasig och torr under dagen.

Body soufflén är inte lika ”smörig” som t ex kroppssmör brukar vara, utan känns verkligen fluffig och krämig – mer som vispad grädde. Den här funkar betydligt bättre än lotionen för att återfukta min hud och gör att känslan av mjuk och fuktmättad hud verkligen består länge.  Jag skulle nog säga att om man har torr hy är body soufflén att föredra framför lotionen!

Jag har fått prova produkter från båda doftsättningarna och innan jag hunnit testa dem var jag helt säker på att gröna frukter & mynta skulle bli min favorit, men faktum är att när jag väl testade dem gillade jag solmogna frukter & passion mycket bättre. Båda är väldigt lätta och fräscha, men jag tycker att gröna frukter & mynta känns lite lite syntetisk, medans solmogna frukter & passion är mild men samtidigt också härligt fruktig och väldigt somrig.

Vad tycker du?

