Mavala Marron Glacé

Att jag inte visat detta lack under sommaren är faktiskt en gåta, för det har prytt både finger- och tånaglar otaliga gånger. Jag diggar lerfärgen och Marron Glacé balanserar snyggt mellan grått och brunt och har också ett väldigt subtilt skimmer jämfört med de flesta andra lack i lera-kategorin som jag testat, som är rena krämlack utan tillstymmelse till skimmer. Oftast applicerar jag två lager för full perfektion, men denna gång var jag lite slö och nöjde mig med ett, vilket visade sig vara fullt tillräckligt.

Vad tycker du?

