Keep Young and Beautiful Serum

Under ganska många veckor nu har jag använt REN’s serum Keep Young and Beautiful SH2C Serum som jag fick hemskickat för att prova. Mer utförlig information om produkten finns i ett tidigare inlägg. Jag har använt serumet under min fuktkräm både på morgonen och kvällen.

Det är alltid svårt att uttala sig om produkters förmåga att t ex reducera fina linjer, men jag tycker att serumet ökar känslan av att huden är väl återfuktad rent generellt, och det känns också som att det går hyn att se jämnare ut; kanske den plumpingeffekt som det står om i produktbeskrivningen? Det räcker med en liten mängd, serumet är lätt att stryka ut över huden och absorberas också snabbt.

När jag upptäckte att förpackningen är en vanlig glasflaska blev jag först lite förvånad eftersom jag är van att REN har en plastförpackning med en form av vakuumpåse inuti, som successivt ”krymper ihop” allt eftersom produkten förbrukas. Men med de förpackningarna är det alltid svårt att se hur mycket som är kvar, så ur det perspektivet tycker jag faktiskt bättre om den här hederliga glasflaskan istället.

Det enda jag egentligen har svårt för med det här serumet är lukten. Jag vet inte hur jag ska beskriva den, men den är tyvärr inte alls trevlig utan det är på nivån att jag faktiskt håller andan när jag applicerar serumet för att slippa den. Dock tycker jag så pass mycket om serumet i sig att jag gärna använder det ändå, trots doften.

För att summera så tycker jag att det här är ett bra serum om man behöver fuktboosta huden. Det funkar även för känslig hy, men om man har en riktigt känslig näsa ska man kanske provsniffa först för att se om man kan stå ut med doften.

Vad tycker du?

