Sparkling Award

Jag har fått en sparkling award från Sminkjante – tusen tack, man blir alltid lite glad när någon tänker på en lite extra! Awarden innebär att man ska berätta vad man gillar med sin egen blogg och sedan skicka vidare till andra som man uppskattar.

Så, vad gillar jag med min blogg? Jag använder den själv ganska mycket som ett arkiv och en inspirationskälla. Jag trivs med att ha bytt och skalat ner från min första sminkblogg, i huvudet på en makeupoholic, där jag huserade i två år. Genom att göra det fick jag chans till en nystart och trivs med att driva bloggen lite mer småskaligt och personligt, det passar bättre in i mitt liv just nu. Sedan tycker jag själv att det känns bra att skriva ärligt, helt styrd av vad jag gillar & är nyfiken på samt fritt från reklambanners.

Vilka bloggar vill jag ge en sparkling award till då? Det finns otroligt många bloggar jag uppskattar, så det är svårt att välja. Flera av dem jag tänker på har redan fått en award, men jag struntar faktiskt i det och tar istället tillfället i akt att ändå visa lite uppskattning för några av mina favoriter.

Först gör jag en ”spegel” till Sminkjante, som jag följt sedan jag själv började blogga, här kan man läsa om lite mer ovanliga märken, gärna ekologiska.

Rugby Beauty för att hon skriver om skönhet och smink på ett uppfriskande och roligt sätt och dessutom har annorlunda & snygga bilder!

Sminkan för att hon är en ständig källa till inspiration för ögonmakeuper och sitt välfyllda galleri med nagellack!

ElMiKa som tack vare tre olika skribenter har stor variation i både produkter och märken.

P’ssion för välskrivna recensioner som alltid är lite extra spännande att läsa eftersom vi har ungefär samma hudtyp.

Beleza som också har bra recensioner och ofta visar enkla och väldigt fina vardagsmakeuper.

Make Up My Lack som visar både ögonmakeuper och naglar målade med sån precision att man blir mållös!

4 reaktioner på ”Sparkling Award

  1. Tackar! Skoj att folk uppskattar det man skriver. Ibland känns det mer som en tema-dagbok än en blogg.

    Jag har så svårt att göra sådana här awards för att välja ut ett visst antal bloggar, det går inte. Jag tror jag har runt 150 sminkbloggar på min bloggrulle och runt 50 av dem läser jag varendaste update.

Vad tycker du?

