Nytt från e.l.f.

I förra veckan passade jag på att beställa lite grejer från e.l.f. när de ändå hade 20% på hela sortimentet. Idag kom paketet, rekordsnabbt med tanke på att det skeppas från UK. Den här gången bestämde jag mig för att testa lite av deras mineralmakeup, och så slank det även med ett läppstift några nagellack i fina höstfärger eftersom jag har gillat formulan på dem jag testat hittills.

Jag beställde två mineralfoundations; Fair & Light, ett mineralrouge i nyansen Bliss, Mineral Booster i nyansen Sheer, mineral lipstick i färgen Rosy Tan och nagellacken Nude, Champagne, Mod Mauve och Chocolate.

Lite närbilder:

Mineral Foundation Fair

Mineral Foundation Light

Mineral Blush Bliss

Mineral Booster Sheer

Mineral lipstick Rosy Tan

Nagellacken Nude, Champagne, Mod Mauve & Chocolate

Har du någon erfarenhet av e.l.f.’s mineralmakeup? I så fall är jag väldigt nyfiken på vad du tycker, lämna gärna en kommentar och berätta.

4 reaktioner på ”Nytt från e.l.f.

  1. Jag gillar verkligen E.l.f, men blev rätt besviken av deras mineralfoundation – även den ljusaste var hysteriskt mörk! Nog för att jag har väldigt ljus hy, men det såg verkligen ut som om jag hade pressat sol konstant i tre månader när jag använde den. Såg inte klokt ut! Hur funkade den för dig?

  2. Karoline: ajdå, det låter ju verkligen inte bra. Tycker ofta det är svårt att få tag på riktigt ljusa nyanser av just mineralfoundations. Jag får återkomma när jag testat, än så länge har jag bara packat upp och klämt och känt lite på förpackningarna!

  3. Emma: aha, en till som inte kommit överens med deras foundation alltså… Jag ska försöka att inte låta mig påverkas av att jag vet om det när jag testar. Kul att du gillade rouget!

Vad tycker du?

