Gosh Metallic Green

Flera av er har önskat att se Metallic Green från Gosh, så här kommer det. Själv är jag faktiskt inte alls förtjust, snarare ganska besviken och missnöjd. Jag brukar ha svårt för metalliclack just för att det är så knepigt att få det snyggt, och det här var ett av de mest svårmålade jag stött på. Precis som med många metalliclack drar nya penseldrag lätt med sig lacket bort vilket ger ett fläckigt resultat vid första lagret. Andra lagret jämnar ut det ganska bra, men om man vill ha bra täckning ska man nog köra på tre lager – jag slutade efter två men skyller på att det var lite dunkel belysning när jag lackade…

Så, nog om formulan, över till färgen. Jag gillar lack där färgen blir precis som den ser ut i flaskan när den väl kommer på nageln, och Metallic Green är ett sådant lack! En nästan mintgrön silvrig kall nyans, med riktig metallicfinish.

Fortsätt gärna önska lack, här finns ett gäng oswatchade…

5 reaktioner på ”Gosh Metallic Green

  1. Sminkan: vad kul att du gillade färgen! Jag tycker den är speciell, men har en känsla av att den kommer att se sjuklig ut på mig så snart solbrännan avtar…

    Sminkjante: ja, den är ganska blek, absolut. Tack så mycket för awarden!

Vad tycker du?

