Hjälp mig välja!

Jag är väldigt sugen på att göra en ny nagellacksbeställning från Transdesign men har samtidigt massvis med lack som ligger oswatchade. En hel del av dem har jag haft ett tag och använt men missat att fota, andra är mer eller mindre nya och helt otestade. Nedan ser du en hel del av dem. Vart ska jag börja? Är det något lack du är nyfiken på att se? Lämna en kommentar så ska jag kavla upp ärmarna och börja swatcha!

China Glaze FYI – holografiskt lack i en ljus beige, ganska neutral ton

China Glaze Grape Pop – mörklila krämlack, ser något blåare ut på bilden än IRL

Color Club Love ’em, Leave ’em – holografiskt rosabeige

Color Club Uptown Girl – lavendellila krämlack med en höstig grå underton

Color Club With Abandon – svart lack fyllt av massvis med bronzfärgade glitterpartiklar

Essie Angora Cardi – krämlack i en rosalila färg, kanske ljung?

Gosh Amber – skimmerlack i en rödbrun, höstig ton

Gosh Bright Passion – gråsvart lack med holografiskt skimrande stora glitterströssel. Inte min kopp té egentligen, men hittades på rea i Köpenhamn när jag var där så jag kunde inte låta bli…

Gosh Golden Brown – metalliskt skimrande i en bronzig brun ton

Gosh Metallic Green – metalliskt lack i en kall silvergrön ton

Gosh Powder – guldvitt pärlemorskimrande

Gosh Purple Heart – duokromt lack med svart bas som skimrar i grönt och lila

H&M Miss Stone Heart – kallt cementgrått krämlack

H&M Boho Chicomania – krämlack som balanserar mellan lera och mauve (svenska för mauve??)

H&M Dust & Diamonds – lerbrunt krämlack

H&M Sweet Summer – bubbelgumsrosa krämlack, plain and simple

H&M Cool Summer – mörkt plommonlila med multifärgat skimmer

IsaDora Pure Purple – mörkt lila skimmerlack med dragning åt rött

IsaDora Bare Fudge & Muddy Water – krämlack i två olika lerfärger, Bare Fudge lite ljusare och med en touch av rosa, Muddy Water mörkare och mer brungrått

Mavala Spicy Red – ljusrött skimrande med en dragning åt orange

Mavala Satin – fylligt rött med en sammetsliknande pärlemorfinish

Mavala Marron Glacé – mer lera… detta är en kallare färg så kanske greige är rätt ord. Detta är dessutom inte ett rent krämlack utan har ett mycket finkornigt skimmer

Mavala Cedar Green – nästansvart med grönt skimmer

Maybelline Couture Grey – mörkt cementgrått med fint silverfärgat skimmer

Maybelline Green Miracle – kall grön och massvis med skimmer i mintgrönt och silver

Nivea Beauté Chocolate Carat – ser ut att ha en jellyfinish. Färgen är mörkt chokladbrun med ett uns av vinrött i sig men utan skimmer

Edit: här kommer några fler, jag hade visst missat ett antal bilder…

OPI DS Desire – holografiskt i svårbestämd färg… kopprig med ett grönt skimmer

OPI Glove you so much! – jag är ssååå svag för mörkt vinröda lack…

Snowcrystal 420 – mellanmörkt lila krämlack, färgen påminner om blåbär med mjölk!

Wet’n’Wild Shield – mörkt champagneglittrigt


Wet’n’Wild Morbid – mörkt petrol med massvis med skimmer

Successivt när jag swatchat lägger jag in länkar till inläggen här:

12 thoughts on “Hjälp mig välja!

  1. Oh, vad mycket spännande lack! De jag är mest nyfiken på att se är Color Club With Abandon och Maybelline Couture Grey.

  2. ååh, tack för beskrivningen på formulan, hjälpe verkligen! och jag tycker att du ska ta Mavala Ceedar green

  3. Har nyss upptäckt nagellacksbloggar och sitter som bäst och tittar på alla fina lack. Språknörden i mig översätter gärna engelska ”mauve” till ”malva” på svenska.

    Tack för alla fina färger och inspiration🙂

  4. Jossi: Härligt, välkommen hit🙂 Malva, intressant! Jag får ingen tydlig färgassociation till malva (de kan väl ha olika färger?) får jag erkänna, måste nog googla lite bilder!

Vad tycker du?

