Lumene SPA kroppsvård

Någon gång i våras impulsköpte jag Lumene SPA Pampering Body Cleanser och Repairing Body Butter. Produkterna innehåller arktisk rosenrot som ska ha en anti-age-effekt. Först lite om produkterna:

Lyxig duschlotion – Den fylliga mjuka duschlotionen rengör din hud på ett skonsamt sätt och lämnar kvar en sammetslen och välvårdad känsla. Det mjuka skummet och den lyxiga doften ger dig en avslappnande och njutningsfull duschupplevelse.

Vårdande kroppssmör – Luxuös, fyllig kräm som lämpar sig speciellt för torr och mycket torr hud. Cremens effektivt uppmjukande oljor vårdar också torra händer, armbågar och hälar.

Duschkrämen blir till ett mjukt och krämigt skum som doftar väldigt friskt och fräscht. Jag vet inte om det är rosenroten som ger doften, men jag associerar doften till ingefära, så det ger kanske en hint om hur den luktar. Duschkrämen känns mild och vårdande och rengör utan att torka ut, jag tycker inte att huden känns varken stram eller torr efteråt.

Kroppssmöret är väldigt tjockt och fylligt men samtidigt mjukt och smidigt i konsistensen. Det är förvånansvärt drygt och går också snabbt in i huden för att vara så fylligt. Jag brukar oftast använda en separat, fetare, fotkräm som komplement till min vanliga kroppslotion, men det här kroppssmöret gör även det jobbet utmärkt. Jag använder det till hela kroppen, inklusive fötterna, och tycker att huden blir mjuk och väldoftande (även här är ingefära det jag kommer att tänka på). Doften dröjer sig kvar ganska länge på huden vilket jag tycker är positivt när den är såhär lätt och fräsch. Trots krämens fyllighet känns huden inte kladdig efteråt.

Vad tycker du?

