Franken: skimrande khaki

Önskan om ett mörkt skimrande grönt lack har funnits ett tag och trots att utbudet av gröna lack har ökat extremt mycket det senaste året har inget riktigt matchat bilden jag haft i huvudet. Mörkt, men utan att vara nästan-svart, med en varm nyans som drar åt oliv eller khaki, fylligt och vältäckande samt med guldigt skimmer. Så jag bestämde mig för att mixa ett eget (något jag ägnade mig åt betydligt oftare när jag var i tonåren och älskade lack men tyckte att det fanns alldeles för få färger att välja mellan, d v s långt innan jag visste att hemmamixade lack går under benämningen frankenlack). Såhär blev resultatet:

I dagsljus

I direkt solljus

I ärlighetens namn minns jag nog inte alla lack som är med i min cocktail för det krävdes lite mixande för att få fram den nyans jag var ute efter, men huvudingredienserna är IsaDora Magic Green, OPI Here today, Aragon Tomorrow, Orly Enchanted Forest, Make Up Store Celebration, HM:s guldiga hololack och H&M:s Being on the A-list.

7 thoughts on “Franken: skimrande khaki

Vad tycker du?

