Color Club Edie

Till min stora glädje upptäckte jag nyligen att ICA Maxi numer säljer Color Club-lack! Jag hittade ett ställ med ett antal knalliga lack, däribland gröna Edie från kollektionen Poptastic som kom nu under våren. Edie är grönt men med en dragning åt blått snarare än gult. Påminner lite om Jade is the new black från OPI, men Edie har en ljusare och klarare grön ton. Färgen i sig visade sig vara extremt svår att fånga på bild, den ser väldigt turkos ut på nästan alla bilder, så det blir tre; den första visar den snygga halvmatta finishen, och den andra har en mer korrekt färgåtergivning men här har jag lagt ett blankt överlack.

Lite för blått i tonen på den här bilden, men här syns den halvmatta finishen

En mer rättvis bild färgmässigt, men här med högblankt överlack

Å så en bild i direkt solljus

Jag vet inte om det gäller för alla lack i kollektionen, men Edie är i alla fall väldigt skirt i appliceringen; när jag la på första lagret trodde jag i ärlighetens namn att det aldrig skulle gå att få det täckande! Men redan vid andra lagret täckte det betydligt bättre och jag tyckte mig behöva tre lager för att få full täckning. Finishen är väldigt speciell – tänkt ett jellylack men med halvmatt yta så kommer man rätt nära, det är väldigt somrigt och läckert!

6 reaktioner på ”Color Club Edie

  1. Snyggt!

    Jag undrar om Edie inte är samma lack som Wild Child men omdöpt? Men Wild Child är nog grönare än dina bilder så jag har förmodlign för mig fel. ;D
    Härlig sommarfärg alla fall!

  2. Jag blir så förvånad när jag läser bloggar där folk skriver att de shoppat smink på Ica Maxi. Våra Ica Maxi här nere har varken smink eller nagellack. Som mest har de schampoo och ett urval pincetter.

  3. Sminkan: ja, jag vet inte där faktiskt… jag skulle säga att Edie är något mer grönt än det ser ut på bilden, men väldigt ”neonigt”. Kanske samma, kanske inte?

    Lisa: utbudet varierar ju grymt mkt beroende på vilken butik; jag har varit på ett par olika ICA Maxi men bara sett just Color Club på ett t ex. Dock har alla ”i min radie” typ Nivea Beauté, Max Factor, Maybelline, IsaDora och Depend samt ett större sortiment hud- och kroppsvård. Men det finns säkert dem som inte har nåt mer än det mest nödvändiga…

  4. Karoline: håller med dig, jag är inte heller så förtjust i neonlack. Men Edie är ett snyggt sådant (och inte extremt neonigt ska jag tillägga).

    Honi: tack! japp, somrigt värre!

Vad tycker du?

