Mavala Paradise Blue

Överlever ni ännu ett nagellacksinlägg? Med allt badande sitter lacken mycket kortare tid vilket gör att jag byter oftare, och då finns det ju mer att skriva om!

Vackert, läckert, ljuvligt, himmelskt. Ja, jag kan använda hur många superlativ som helst för att beskriva Paradise Blue, för det är ett extremt snyggt lack tycker jag! Har läst på andra bloggar om problem med att man ser penseldragen som ränder på naglarna, men jag har faktiskt inte störts av det vid något av de tillfällen då jag använt lacket hittills. Men jag kanske inte är så petig med sådant, jag vet inte. Hur som helst, jag lägger på två lager, det första ”lagom” tjockt och det andra lite tjockare. Lacket flyter ut fint och ger en finish som gränsar mellan pärlemor och nästan metallisk.

Edit: ja, du ser rätt, det är lite grönt runt kanterna – jag har lagt Paradise Blue ovanpå ett grönt lack som jag först hade…

3 reaktioner på ”Mavala Paradise Blue

  1. Kerstin: vad roligt, ja visst är det fint!

    Ninni: skönt att höra att det finns fler som struntar i penseldrag – patina var en bra omskrivning tycker jag 😉

Vad tycker du?

