Nya pigment från Brite Bird

För ett tag sedan skrev jag att jag fått en nytändning för lösa pigment, och i samma veva passade jag på att beställa några fler pigment från Brite Bird. Det var ett tag sedan de kom men eftersom det var under perioden då min kamera var på villovägar har jag missat att skriva om dem. Hur som helst slog jag till på That’s grey-t!, Everyday, Sweet & Understanding, SiriTake the FutureViolin och Cream Cat.

Jag har faktiskt ännu inte hunnit testa alla, men de jag provat har varit väldigt välpigmenterade och med ett fint skimmer, lätta att applicera och har suttit bra hela dagen (med primer under).

3 reaktioner på ”Nya pigment från Brite Bird

  1. Har inte vågat mej på några lösa pigment från Brite Bird än, vet ju exakt hur mycket jag har använt alla mina andra lösisar, dvs nästan aldrig. Fast Siri och Violin var ju väldigt lockande… Men Sanfiedorepaletten och bloggkollektionen har jag införskaffat och dom är superfina! Me like, me love 🙂

  2. Sminkan: ja jag vet, det är gulligt 🙂 Jag har några lösa sedan tidigare och en hel del pressade, men tycker i ärlighetens namn att de lösa sitter lite bättre. Många finfina nyanser hur som helst!

    Fröken frodig: jag vet vad du menar – har högvis med lösa pigment från alla möjliga märken hemma men de har legat orörda en lång period nu. För mig går det lite i vågor; vissa perioder använder jag bara pressade, sedan blir det lösa. Jag har haft en lång period där jag inte rört mina lösa skuggor men nu har som sagt de lösa pigmenten fått en liten revival hemma hos mig, vilket ofta kommer till sommaren av någon anledning.

Vad tycker du?

