Sally Hansen Mega Shine

För mig som lackar naglarna ofta och som dessutom inte har ro att sitta stilla särskilt länge är ett snabbtorkande överlack helt ovärderligt. Exempel på några olika jag testat tidigare är Mavala Minute Quick-finish, China Glaze Fast Forward, Jessica Cosmetics Brilliance, Sally Hansen Hard as Nails Strengthening Top Coat samt Orly Sec’n’dry. Mavalas är helt klart ett bra och lättillgängligt alternativ som har dugit gott åt mig i många många år. Men Sally Hansen Mega Shine är något utöver det vanliga som totalt utklassar alla snabbtorkande överlack som jag har provat tidigare. På baksidan står det ”Apply 1 thick coat over wet or dry nail enamel”. Låter enkelt va? Och det är det också. Det har bland annat lyckats torka fyra (eller fem, jag minns inte minns inte!) lager lack faktiskt på ett par minuter. Det funkar verkligen att applicera direkt på nymålade naglar och gör lacket yttorrt på någon minut, sedan tar det ytterligare en liten stund innan lacket härdar genom alla lager och klarar stötat etc. Mega Shine ger också, precis som namnet antyder, en högblank finish och gör att lacket håller riktigt bra. Jag bättrar gärna på med nytt lack om det behövs och/eller ett lager överlack ungefär varannan dag om jag inte byter färg helt.

Sally Hansen går att köpa på bl a Åhléns, Kicks, ICA och City Gross, sortimentet varierar lite från butik till butik. Om du är ute efter ett snabbtorkande överlack så kan jag verkligen rekommendera Mega Shine som är väl värt hundralappen det kostar.

2 reaktioner på ”Sally Hansen Mega Shine

  1. Kerstin: jag törs nästan lova att du inte skulle bli besviken, jag tycker det är helt suveränt och rekommenderar dig verkligen att testa detta om du ska köpa ett nytt överlack!

Vad tycker du?

