Reashopping

Rean som pågår är ju i princip omöjlig att missa och jag har spanat lite på Kicks, Åhléns och olika parfymerier för att se vad det finns för kul i skönhetsväg. Jag tycker det blir utplockat väldigt snabbt bland skönhetsprodukterna, men några fynd har jag hunnit göra. På Parfymeri L hittade jag en snygg duoskugga från Yves Saint Laurent bestående av en ljus mintgrön skugga och en mörk petrolblå, båda med mycket men finkornigt skimmer.

Jag hittade även ett snyggt mörkgrönt lack, Mavala Cedar Green:

Cedar Green har jag aldrig sett förut och jag gissar just dessa flaskor har väl blivit över från någon gammal kollektion och stått och samlat damm på lagret… Cedar Green ser ut att vara ett nästan-svart lack med en del skimmer i sig, ska bli spännande att testa!

På Kicks i PUB-huset lyckades jag lägga vantarna på en parfym som jag trånat efter sedan jag köpte Lady Vengeance från Juliette has a Gun; nämligen systern Miss Charming från samma märke.

Miss Charming får sin doft av marockansk ros, jordgubbar och litchi, med andra ord en fruktigt blommig doft där jag personligen tycker att rosen är tongivande.

Har du fyndat några skönhetsprodukter på rean ännu?

3 reaktioner på ”Reashopping

  1. Fyndade både läppglans och rouge från Smashbox på Kicks. 50% kan man ju inte tacka nej till! 🙂

  2. Emma: Smashbox till halva priset låter ju inte så tokigt! Där jag varit har de inte haft så kul smashbox-produkter kvar, annars hade jag gärna fyndat lite från dem också 🙂

    Kerstin: ta dig en titt, det finns säkert en del kul grejer kvar. Av det jag sett har de mer kvar och mer udda grejer på parfymerierna än på Kicks och Åhléns där det är nästan exakt samma produkter oavsett vilket Kicks/Åhléns man går in på.

Vad tycker du?

