Revlon Professional Style Masters

Vad kunde passa bättre nu när jag just klippt mig än lite nya stylingprodukter? I fredags fick jag ett paket innehållandes några av produkterna i Revlon Professionals produktserie Style Masters, som utvecklats i samarbete med frisörer runtom i världen.

Sammanfattning av beskrivningen av de produkter jag fått hem:

Mattnific Texturizer är en matt snabbtorkande gelé som kan användas i fuktigt hår för att ge volym och struktur, eller i torrt hår för att styla med en matt finish.

Elevator 360° Roots lifter är en volymspray som kan användas i alla vinklar för att göra den så lätt som möjligt att applicera. Ger volym och stadga men utan att göra håret svårt att reda ut.

Draft Modelling Clay är ett mattvax som man först gnider mellan händerna innan man applicerar i torrt hår för att forma och separera. Resultatet blir en matt finish med kraftig stadga, utan att den klumpar eller känns fet.

Alla tre produkter känns spännande att prova nu när jag har kort hår, så jag återkommer när jag testat! I sortimentet finns en stor mängd stylingprodukter av olika typer för att passa olika behov. Produkterna säljs endast hos frisörer.

Vad tycker du?

