Orly Sec’n’Dry

Snabbtorkande överlack är ett måste för mig eftersom jag lackar om naglarna ganska ofta och sällan har varken tålamod eller möjlighet att sitta still tills lacket torkat. Tidigare favoriter när det gäller snabbtorkande överlack har varit ett från Sally Hansen och även China Glaze Fast Forward. När det gäller nagellack är Orly ett av mina favoritmärken eftersom både formulan och hållbarheten är jättebra, så jag hade ganska höga förväntningar på Sec’n’Dry. Dessvärre tycker jag inte alls att det är bra; dels är lacket väldigt rinnigt i formulan och därför svårt att både dosera och applicera – det flyter iväg och rinner gärna ut över nagelbanden. Och det som drar ner mest är att Sec’n’Dry inte är särskilt snabbtorkande, inte alls faktiskt, utan som vilket ”vanligt” överlack som helst. Ytan är kladdig länge och gör att man lätt ”hakar i” om man råkar snudda, vilket gör att man drar iväg nagellacket och får veck i lacket. I min värld ska ett snabbtorkande överlack ge en yttorr känsla på ett par minuter och efter 5-10 minuter ska jag kunna röra mig ungefär som vanligt utan att riskera att minsta touch ger märken.

5 reaktioner på ”Orly Sec’n’Dry

  1. Tvärtemot dig så gillar jag att det lätt flyter ut på nageln och tycker därför det är lätt att dosera. Gillar inte de överlack som är sega. Jag har inte heller haft problem med torktiden. Tänk så olika man kan tycka:)

  2. Jag är sällan överens med Orlys produker, tyvärr. Speciellt inte deras bas- och topplack. Blir inte frvånad över vad du skriver alltså.

  3. Sminkan: jag älskar ju formulan på Orlys lack, så jag hade höga förväntningar på överlacket. Men det föll mig alltså inte alls i smaken :-/

    Ninni: det är svårt det där med att det flyter ut, för det är väl OK om det flyter ut över nageln, men jag tycker Sec’n’dry flyter iväg även utanför nageln, ut över nagelbanden, och det är inte så jag vill ha det. In a snap har jag inte testat, och som sagt, jag älskar Orlys lack så jag skulle gärna vilja gilla detta också…

Vad tycker du?

