e.l.f. Mineral Infusion Face Primer

Den här lilla godingen har jag länge längtat efter att få prova, så det var med ganska höga förväntningar jag testade den.

”Transform your face into a flawless and smooth canvas with the mineral Infused Face Primer. Developed to combat excess oil, flaky dryness, enlarged pores and fine lines to result in a natural and youthful looking radiance. This clear multipurpose skin primer will prepare your skin so makeup goes on evenly for a lasting finish.”

Jag ska inte dra ut på det i onödan utan säger direkt att jag tycker att den är riktigt bra. Jag har provat den både under mineralpuderfoundation och flytande vanlig foundation och tycker att den ger en yta som underlättar jämn applicering av foundation. Den gör att makeupen håller bättre under dagen och gör att jag slipper t ex blank panna framåt eftermiddagen. Faktumet att den dessutom inte kostar mer än ca 80 kronor är ju också väldigt positivt, speciellt med tanke på vad primers brukar kunna gå loss på. Det enda jag saknas hos Mineral Infusion Face Primer om jag jämför med min andra favorit Primed & Poreless från Too Faced är den visuellt utjämnande effekten. Primed & Poreless jämnar ut både hudton och textur och ger ett sammetslent resultat. Fördelen däremot är kanske mest tydlig när man använder mineralpuderfoundation, för med Mineral Infusion Face Primer får man en lite klistrig yta som gör att  puderbaserade foundations fäster lite bättre.

4 thoughts on “e.l.f. Mineral Infusion Face Primer

  1. Hej!
    Vi på 3tjejer väljer ut en skönhetsblogg varje dag. Vi har spanat in din blogg och tycker att den är jättebra! Därför har vi valt ut den till dagens bloggflirt. Spana in vår hemsida på http://3tjejer.se
    MVH Redaktionen och 3tjejer

Vad tycker du?

