Nailpolish by H&M It’s Genious

It’s Genious är ytterligare ett krämlack från H&M. Färgen är knalligt cerise, plain and simple. Somrig, knallig och fräsch, men inte ”ny”, utan det är absolut en färg man sett förut. Dock gillar jag den skarpt, kanske för att denna, precis som Check me Out, nästan har en egen lyskraft.

It’s Genious har en bättre formula än Check me Out tycker jag, den är lite lättare i konsistensen och därmed också enklare att applicera snyggt. Bra täckning men man kan nog vilja ha 2-3 lager beroende på hur tjocka lager man målar.

6 reaktioner på ”Nailpolish by H&M It’s Genious

  1. Jag älskar sånna där knalligt ceriserosa lack. Har både Koala Bear-y och Short story från OPI och nu blev jag riktigt sugen på att använda båda. Kanske kan man ändå få lite sommarkänsla om man lackar om med dem trots att vädret inte är på vår sida.

  2. Verkligen fint. Var sugen på detta också men tänkte just så där.. har säkert liknande redan. Dock upptäckt att i min stora nagellackssamling kan det fattas simpla lack som just knallrosa krämlack för att jag helt enkelt trott att jag redan har.

  3. Ninni: ja, cerise krämlack är typiskt ett sådant som man har många dupes av. Men visst ger de sommarkänsla!?

    Kerstin: ja, som sagt, det är inte unikt i sitt slag och jag har själv också flera dupes till detta, men ändå dras jag till nya när de dyker upp i hyllan. Det kan bara betyda en sak – att jag verkligen gillar cerise krämlack 😉

    Basteth: oj, tvärtemot hur det är hemma hos mig med andra ord! Om jag saknade cerise krämlack skulle jag absolut slå till på detta, för det är ett perfekt sådant!

    Emma P: ja det är väldigt gångbara, somriga och fina. Och smickrande för händerna tycker jag!

Vad tycker du?

