Vitt, vitt, vitt

Jag har fått en plötslig hangup på vitt nagellack. Inte sådär tippexvitt, men ändå mer opak i färgen än de skira vita som samsas med de rosa och aprikosa i den delen av hyllan som är för fransk manikyr. I ett desperat försök shoppade jag Depend #32; vitt men ganska skirt (fotat i extremt dåligt lampljus, jag vet…):

Det behövdes så många lager att jag faktiskt tappade räkningen, jag vet inte om det är fyra eller fem, men till slut fick jag till den finish jag är ute efter. Men jag skulle gärna hitta ett lack som ger den här finishen med två lager. Tips?

6 reaktioner på ”Vitt, vitt, vitt

  1. Ninni: tack! Ja, kruxet med vitt för att det ska bli fint är ju (tycker jag) just att det blir ett skirt slutresultat så att det ser lite gelaktigt ut snare än som tippex, för det är verkligen inte snyggt. Faktum är att jag har hittat ett helt grymt överlack som torkar även fyra – fem lager på nolltid. Inlägg om underverket kommer snart… 🙂

  2. Essie’s marshmallow är precis lagom. Inte lättmjölksnaglar utan mer vispad grädde. Kräver dock pecision för att få jämnt och just precision är inte min stora grej…

  3. Kerstin: ja, Mavala har ju några stycken, men jag skulle vilja ha något mittemellan deras nailtip-vita och ett skirt vitt som heter Izmir. Men man kan ju inte få allt, så jag har gjort ett eget frankenlack som passar just mina önskemål 🙂

    Emma: nä precis, tippexeffekten är inte helt fräsch…

    Lisa: åh, det låter lovande, vispad grädde! Jag kan leva med lite precisionskrav om det blir fint! 🙂

Vad tycker du?

