Vinn Aussie Colour Mate hårvårdsprodukter!

Du har möjlighet att vinna ett av tre kit innehållande Aussie Limited Edition Colour Mate Shampoo, Colour Mate Conditioner, 3 Minute Miracle Colour samt en rip curl-scarf (perfekt att vira runt håret en solig sommardag för att skydda mot solens strålar). Mer information om produkterna finns här.

Om du vill vara med och tävla, lämna en kommentar till detta inlägg senast kl 17.00 torsdag 24/6. Jag vill ha svar på två frågor med fokus på sommar och sol: har du någon bra solskyddsprodukt för ansiktet att rekommendera? och har du några tips på hur man bäst tar hand om huden när man bränt sig i solen?

Jag väljer helt enväldigt tre vinnare. Glöm inte att lämna din e-postadress så att jag kan kontakta dig om du vinner!

Uppdatering: Sluttiden för tävlingen förlängs till 27/6 kl 12.00!

12 reaktioner på ”Vinn Aussie Colour Mate hårvårdsprodukter!

  1. Ok, här kommer mina tips för jag är supersugen på den fina vinsten då jag älskar Aussies produkter.
    Solskyddsprodukt för håret: En söt scarf som man knyter i nacken. Jag har en helvit tunn sådan i bomull och känner mig jättefin i den på stranden.
    Om man har bränt sig i solen så funkar Aloe vera-gel bäst, det svalkar skönt och lugnar huden. Jag har även kört med Eight hour-krämen från Elisabeth Arden och den är också jättebra. Men det bästa är ju att skydda huden redan innan man bränt sig. Glöm inte ovansidan av fötterna och öronen när du smörjer in solkräm!

  2. Åh, vilken roligt tävling! Mitt bästa solskyddstips är att använda det året om, dvs en ansiktskräm med solskydd i. Dessutom har jag precis nylig upptäckt en ögonkräm med solskydd i, till min stora glädje! Korres har en ögonkräm med faktor 6 smo jag fick ett prov av i och uppskattar än så länge. Jag vill egentligen inte gå runt med kräm i ansiktet utan solskydd i på sommaren, men samtidigt behöver jag mer än bara solskyddet i en sollotion, jag behöver fukten och de vårdande egenskaperna också. Så skönt att hitta produkter som funkar då.

    Nå, mitt bästa after-sun-tips är ett litet husmorstips som jag lärde mig som liten. Jag brände mig tyvärr väldigt lätt och väldigt ofta. Då brukade mamma plocka fram yoghurtpaketet och smeta på min ofta onda och röda rygg. Svalkar otroligt skönt. Sedan behöver man naturligtvis smörja in med en riktigt fuktgivande lotion massor med gånger också, men för att lindra den akuta smärtan funkade faktiskt en liten stund med kyld yoghurt bra. Tro´t eller ej.

  3. Mitt bästa solskyddstips för ansiktet är en dagkräm som heter Vichy Normaderm och den innehåller spf 15 och den är fuktgivande samtidigt som den mattar ner. Själv så blir jag väldigt lätt blank i ansiktet och vanliga solkrämer brukar bara få mig att glänsa ännu mer. Men sedan jag hittade den här så har glanset minskat rejält så den rekomenderas verkligen!
    När jag har bränt mig i solen så är det aloe vera-gel som gäller för mig och det funkar superbra. Jag har inget speciellt märke som jag köper utan jag köper det som innehåller mest ren aloe vera och det är inte så farligt dyrt heller.
    min mail är: lisa_engberg@hotmail.com

  4. Trevligt med tävlingar där de andras svar också ger något så man vinner lite dubbelt på att delta.

    Jag gillar Cliniques sunblock för ansiktet för dels har de hög solskyddsfaktor och delsär de lätt tintade så man kan köra dem utan foundation eller annat utan att för den del se helt osminkad ut.

    Jag har sällan bränt mig men de få gånger de hänt så har jag tagit en kall dusch alternativt ett isbad, för att få huden att kännas mer normal och inte ömma. Sedan har jag smörjt in mig med min vanliga kroppslotion. Gärna krämat på lite extra och gått runt i lätta kläder för att låta det sjunka in. Men det viktigaste iochmed att en bränna ofta visar på att man varit för länge i solen för sitt eget bästa, är att dricka mycket.

  5. Bästa solskyddet för ansiktet: Det spelar egentligen ingen roll vilket märke (solkräm) man smörjer in sig med, det är en smaksak (och pengafråga), det viktiga är ATT man gör det. Sen handlar det självklart om att skydda ansiktet mekaniskt också genom att ha på sig hatt/keps eller att helt enkelt undvika att vara i solen när den är som starkast dvs mellan kl 11 och 15.
    Om man bränt sig: Smörja smörja smörja! Och så klart undvika solen för att låta huden vila och repa sig.

  6. På sommaren använder jag en färgad mineraldagcreme från Elizabeth Arden, som innehåller spf 15. Det passar min ganska mörka hy perfekt! När jag bränner mig i solen så älskar jag en svalkande showergel från LDB, som kort & hett heter ”After Sun Shower”. Den känns iskall på huden & har en uppfriskande doft av menthol.

  7. Jag brukar använda en dagkräm med spf 20 från BodyFarm, och mitt tips till om man bränt sig är Niveas After Sun Spray. När jag bränt mig ordentligt är det otroligt skönt att blöta en handduk med iskallt vatten och vrida ur innan man lägger den på det brända stället!

  8. Min bästa solskyddsprodukt för ansiktet är dr. brandt´s UV SPF 30 high protection face PA+++. Jag har ökad pigmentering i ansiktet, sk melasma, och med dr brandt´s solskydd kan jag sitta i solen utan att ”fläckarna” blir mörkare. Detta är ingen billig produkt, men för oss med pigmentförändringar är den nog värd sitt pris. ( Jag har köpt den till ett bra pris på cdwow. )

    Om man bränner sig i solen så rekommenderar jag aloe vera-gel och/eller det gamla hederliga kylbalsamet från apoteket. Jag vill även tipsa om en underbar ansiktsmask från Lidl… Cien med sensitive moisturising face mask… den innehåller hela 60% aloe vera och huden blir ordentligt återfuktad! Nu minns jag inte det exakta priset… men det är UNDER 50-lappen!!! =D

    Trevlig sommar!

  9. Mitt bästa tips är stanna i skuggan! Ialla fall mitt på dagen. Avene har en skön dagcreme med spf 20 som finns i en lightversion – superskön. Detta brukar jag kombinera med solskydd i mitt mineralpuder, det finns ju ofärgade som passar alla och det kladdar aldrig! På kroppen använder jag Cliniques solspray m spf 25, oparfymerat och blir inte vitt på huden. Efter solen gjort sitt så smörjer jag med Aloe Vera-gel, svalkar och återfuktar oslagbart. Nu behöver jag bara nåt skydd för håret 😉

  10. Jag har nyss börjat använda en underbar dagkräm från Shiseido – Day moisture protection enriched heter den & har solskyddsfaktor 15. Den ger mycket fukt till huden, skyddar mot UVA/UVB strålning & skyddar mot föroreningar. Det är en perfekt dagkräm till sommaren då den är lite lättare i konsistensen & ger massor med fukt som huden speciellt behöver under sommarmånaderna! Visst.. den är lite dyrare, ligger på ca 500-600 kronor men jag lägger gärna en extra slant på hudvård. Så den tycker jag är super! Sedan använder jag gärna en foundation med SPF också. I.D bare minerals har ju till exempel sin foundation med SPF 15 som fungerar super på sommaren när man vill ha en lättare make up. Täpper inte igen porerna utan låter utan andas samtidigt som den skyddar mot solens farliga strålar. I.D har även en annan mineralprodukt som heter Natural sunscreen som har solskyddsfaktor 30. Den kan man lägga ovanpå eller under sin vanliga foundation. På det sättet kan man lägga på solskyddet flera gånger under dagen utan att förstöra sin makeup vilket man gör om man börjar kleta på en solskyddskräm på makeupen. Den fungerar verkligen super! Hur man bäst tar hand om huden när man bränt sig? Jag älskar Biotherms – After sun oligo, thermal face cream. En aftersun kräm speciellt gjord för ansiktet 🙂 Kyler ner huden samtidigt som den inte är lika fet som en after sun gjord för kroppen är. Kroppsprodukter bör man ha på kroppen & inte i ansiktet. Så denna after sun speciellt för ansiktet tycker jag är super bra 🙂 Lätt konsistens & lugnar huden – ett måste för mig under en utlandsresa.

    Kramar Josefine 🙂

  11. Eftersom vi ofta tillbringar sommrarna i stekande tropikerna så kör jag med Bamse solkräm spf 30 om vi är ute på sjön eller är exponerade. Superbra som håller att bada med och har ofarligt fysikaliskt skydd. Andra dagar tänker jag använda Clinique superdefens SPF 25 Age Defense Moisturizer som både återfuktar och skyddar.

    Har man bränt sig så är det allra bästa färsk Aloe Vera man klämmer ut från bladen eller hederliga apotekets kylbalsam. För att sen ta hand om huden funkar inget bättre än Ardens Eight Hour creme som verkligen läker huden. Så himla bra! Har räddat mig ett par gånger. Fast man ska såklart ge tusan i att bränna sig 🙂

Vad tycker du?

