REN Keep Young and Beautiful SH2C Serum

Igår fick jag hem REN:s nya serum, Keep Young and Beautiful SH2C Serum för att testa. Förr använde jag i princip aldrig serum, men numer gör jag det i stort sett dagligen eftersom jag testat och tyckt om flera stycken. Konkreta effekter jag upplevt av de serum jag gillat är att de hjälper huden att ta upp mer fukt från den efterföljande dag-/nattkrämen, lugnar huden och ger den en mer jämn ton. Keep Young and Beautiful inriktar sig på att bibehålla en ungdomlig hy och motverka ålderstecken. Såhär säger REN om produkten:

Keep Young and Beautiful SH2C Serum är ett avancerat naturligt serum framtaget för att hålla huden ung och vacker. Det reducerar fina linjer samtidigt som det stramar upp och stärker huden för en ”lyft” känsla.

Hexapeptider från jäst stimulerar hudens naturliga förnyelseprocess och bildandet av stärkande proteiner. Naturliga peptider fungerar som ett säkert alternativ till botox för att reducera uttryckslinjer och stimulera kollagenproduktionen. Hyaluronsyra ökar hudens fuktnivå för en ”plumpad” känsla. Sirtuin ökar hudcellernas livslängd och hjälper till att reparera solskadad hud. C-vitamin jämnar ut hudtonen och ger lyster.

Serumet ska appliceras morgon och kväll på väl rengjord hy, innan dag-/nattkräm. Jag har redan börjat testa det och återkommer när jag hunnit prova det lite längre tid!

2 reaktioner på ”REN Keep Young and Beautiful SH2C Serum

  1. Spännande! Jag gillar också serum mer och mer. Du har helt rätt i att det känns som att huden får i sig fukten från andra krämer bättre!

  2. Kerstin: kul att du märkt samma effekt. Sen är det såklart olika från serum till serum, men jag har testat flera stycken där jag helt klart märkt en effekt.

Vad tycker du?

