Natuvive Pomegranate Moist Body Scrub

Eftersom duschcrèmen och kroppslotionen från Natuvives pomegranate-serie inte alls passade min hy var jag lite skeptisk mot nykomlingen kroppsscruben.

Produkten beskrivs såhär:

Naturligt exfolierande skrubb med en frisk doft av Granatäpple. Ger huden förnyad lyster och omedelbar mjukhet.

Skrubben har en konsistens som bäst kan liknas vid lös gelé blandat med strösocker och masseras lätt över fuktig hud 1-2 gånger/vecka. Jag tror att man kan använda mer sparsamt av produkten än vad jag gör, för jag öser på med ganska mycket när jag använder den här. Scrubkornen är ”lagom” stora och rundade vilket gör att den inte känns så rivig att använda. Det som är så fantastiskt med den här skrubben, och som jag verkligen inte hade förväntat mig, är att den lämnar huden inte bara mjuk och exfolierad utan även extremt väl återfuktad. Jag brukar aldrig smörja in mig efter att jag använt denna – det behövs verkligen inte eftersom huden verkligen mättas med fukt. En del kanske tycker att det är en nackdel med burken och att det varit mer praktisk med tubförpackning, men jag gillar verkligen att få gräva ner fingrarna i burken för att skopa upp krämen, den har så skön konsistens!

Så även om inte den de övriga pomegranate-produkterna kanske passar dig med lite torrare hy kan du lugnt skaffa dig en burk kroppsscrub för det här är en exfoliering med lagom stora korn som funkar även på den känsliga huden och som även gör huden fantastiskt mjuk och fuktmättad. Perfekt för att förbereda huden för sol, eller brun utan sol-produkter.

2 reaktioner på ”Natuvive Pomegranate Moist Body Scrub

Vad tycker du?

