Mavala Tangerine

När Mavalas Tangerine väl hamnade på naglarna gick jag via besvikelse till kärlek. Först tyckte jag att färgen såg märklig ut (på ett inte så positivt sätt). Opak och fullt täckande men samtidigt med en pärlemorfinish – det såg lite ut som att jag hade färgade lösnaglar på. Men sen gick jag ut i solskenet och då insåg jag att det bara är helt underbart. Lacket har en orangeguldig nyans med en halvmatt finish, vilket kom som en positiv överraskning.

Det är väldigt vältäckande men lite svårmålat – vid första lagret följer färgen med av igen om man råkar måla igen på en del av nageln där man redan lagt på lack, så efter ett lager är resultatet ganska fläckigt. Andra lagret jämnar dock ut fint och ger en jämnt täckande yta. Tyvärr sitter detta inte så bra utan överlack och med ett vanligt överlack försvinner den fina sammetsmatta finishen. Nästa gång ska jag testa med ett halvmatt överlack, det kanske gör susen.

5 reaktioner på ”Mavala Tangerine

  1. makeuponista & Sköna Shamrock: … och den är ännu finare IRL än på bilden!!

    Kerstin: ja, du måste testa! 🙂

    Basteth: jag håller med dig – visst är det nåt speciellt med orange? Tror du skulle gilla detta!

Vad tycker du?

