Natuvive Pomegranate Moist duschkräm & kroppslotion

Det var länge sedan jag fick duschkrämen och kroppslotionen i Natuvives serie Pomegranate, men av någon anledning har de fått vänta länge. Kanske för att jag blev så förtjust i dess systrar med doft av papaya? Nåväl, nu har jag i alla fall testat dem ordentligt nog för en recension. Såhär säger Natuvive om produkterna:

Pomegranate Refresh Shower Gel: Uppfriskande duschgel med Granatäpple och konditionerande Panthenol. Rengör milt för bevarande av hudens naturliga fuktbalans. Efterlämnar en fräsch känsla med en frisk doft av Granatäpple.
Pomegranate Moist Body Lotion: Fuktgivande bodylotion med naturligt Granatäpple och skyddande vitamin E. Den lätta formulan gör din hud skönt återfuktad med en frisk doft av Granatäpple.

Duschcrèmen känns lätt och fräsch och har en fuktigt söt doft som påminner mig om hallonbåtar. Den är dryg att använda och lätt löddrande. Tyvärr är den här inte tillräckligt återfuktande för att funka till min hy. Jag behöver absolut smörja mig efter duschen när jag använt denna för att undvika känslan av torr och lite stram hy, vilket är synd på en i övrigt trevlig produkt.

Lotionen är av det lättare slaget, den känns varken fet eller tung utan lätt återfuktande. Den är ganska mjölig i konsistensen, hyfsat dryg och väldigt lätt att applicera. Den går snabbt in i huden utan att lämna någon kladdig hinna efter sig. Den räcker inte riktigt till för att återfukta min torra hy utan absorberas direkt och hyn känns återigen torr.

Till skillnad från papaya smooth-serien, som var som klippt och skuren för min hy, räcker pomegranate-produkterna inte riktigt till. Jag tror att dessa dock fungerar alldeles utmärkt för dig som inte har torr, utan mer normal hy.

Vad tycker du?

