The Body Shop Kabuki

Efter en lång period monogam användning av Dream Creamy foundation från Maybelline har nu pendeln åter slagit över till mineralpuderfoundation. Och jag har även fått en ny favoritkabuki, det är den här syntetiska lilla kabukin från The Body Shop. Borsten är fantastiskt mjuk, har en bra rundning och både tar upp och avger pigment bra. Jag har tidigare föredragit kabukiborstar med skaft, men jag tycker att den här ligger väldigt bra i handen vid applicering och gör det lätt att buffa in mineralpudret. Dessutom är stråna mjuka, mjuka, mjuka.

Använder du mineralpuderfoundation? Vilken kabuki gillar i så fall du?

7 reaktioner på ”The Body Shop Kabuki

  1. Just nu testar jag min första mineralpuderfoundation – Lily Lolo. Även borsten är Lily Lolos, och jag är mycket nöjd med båda två!

  2. Jag använder Clinique Powder Foundation Brush, oslagbar för applicering av mineralpuder men tyvärr går den fortfarande inte att köpa i Sverige. Min köpte jag på taxfree i Danmark. Den slår alla kabukiborstar med hästlängder. 🙂

  3. Jag har en budgetvariant från Viva la Diva, men är väldigt nyfiken på den från Clinique som Tina nämner, eller Too Faceds Retractable Kabuki.

  4. Patricia: Lily Lolos borste har jag inte testat alls faktiskt, kul att du är nöjd med den!

    Tina: Låter spännande 🙂

    Kerstin: En budgetvariant behöver ju inte nödvändigtvis vara fel. Jag testade IsaDoras när deras mineralmakeup var ny och den var tyvärr hemsk – vass och rivig :-/

  5. Den låter finfin!
    Jag använder mineralsmink från Everyday Minerals, ett amerikanskt märke.
    Deras kabuki är jättebra, mjuk och prisvärd.
    Plus att den är ”cruelty free”, vegansk och syntetisk 🙂

    • Andrea: EM:s kabukiborstar är också jättebra, jag har både deras vanliga och den som kallas flattop och de har varit favoriterna hos mig (inklusive mineralsminket) i ganska många år.

Vad tycker du?

