Burt’s Bees Coconut Foot Cream

Sommar, sol, sandaler och… ja just det, vintertrötta, torra och tråkiga fötter. Jag hörde en gång en fotterapeut som gav följande råd för att få mjuka fötter:

  • Dag 1: smörj
  • Dag 2: smörj
  • Dag 3: smörj
  • Dag 4: smörj
  • Dag 5: smörj
  • Dag 6: smörj
  • Dag 7: fila

Det krävs lite uthållighet för att följa den regimen, men det finns onekligen en poäng i att mjuka upp huden på fötterna ordentligt innan man går loss med fotfilen. Med Burt’s Bees Coconut Foot Cream är det en sann fröjd att smörja fötterna och kokosdoften har hög sommarfaktor (sist jag använde den kom min drygt tvååriga dotter ivrigt rusande och frågade ”får jag smaka det?” – hon hade känt doften och var helt övertygad om att det var något ätbart). Krämen känns närmast som en trög honungsmassa och har också en gyllengul, halvgenomskinlig färg. Den innehåller bland annat mjukgörande kokosnötsolja och är berikad med Vitamin E. Jag vet faktiskt inte om det går att köpa Burt’s Bees produkter i Sverige – den här köpte jag på min senaste New York-resa.

Fötterna blir rätt kladdiga när man smörjt dem med den här krämen så ett par tunna bomullssockor rekommenderas om man inte har ro att sitta still och vänta tills den gått in, vilket den gör på 5-10 minuter. Doften av kokos dröjer sig kvar länge och fötterna känns väldigt mjuka och väl återfuktade länge.

6 thoughts on “Burt’s Bees Coconut Foot Cream

  1. Aj vad synd att det skulle lukta kokos, den lät ju underbar annars.
    Rådet du fick är nog väldigt bra, om man nu kommer ihåg att följa det. Ska GENAST gå och smörja mina fötter nu.😉

  2. Den här verkar spännande! Har inte förrän i förra veckan hittat nåt som verkar bita på mina fnösktorra fötter, men så testade jag Calmuril från apoteket. Superbra! Ingen kokosdoft dock🙂

  3. Du hittar Burt Bees’s produkter på http://www.feelunique.com
    I priset ingår frakten!

    Burt’s Bees Coconut Foot Creme kostar 135,-/st.

    De har en också underbar handkräm som heter ”Burt’s Bees Shea Butter Hand Repair Creme”, kostar ca 135,- för en rejäl tub.

    Kan även varmt rekommendera ”Burt’s Bees Lemon Butter Cuticle Creme” och ”Burt’s Bees Almond Beeswax Hand Creme” – en ganska så fet men ljuvligt doftande handkräm – perfekt att smörja in händerna med på kvällen!

Vad tycker du?

