Kate Moss Vintage

I slutet av 2009 släpptes Vintage, en ny parfym signerad Kate Moss. Jag lockades först av den vackra flaskan som ser gammeldags ut, nästan som en liten kristallflaska. Och när jag testade doften blev det kärlek direkt! Vintage är en varm och fruktig/blommig doft som sitter kvar länge på huden trots att det bara är en eau de toilette. Toppnoter  är rosépeppar, fresia och mandarin. Hjärtnoterna är varmare och mjukare och består av jasmin, heliotrop och mandelblomma, vilket också ger en viss sötma. Basnoterna till sist bjuder på en ännu varmare och nästan lite pudrig känsla tack vare musk, vanilj och tonkaböna.

Jag älskar Vintage, både den lite peppriga, varma och blommiga doft som kommer omedelbart vid applicering och den mjuka, milda och nästan suggestiva doft som utvecklas över tid. Har du inte testat Vintage tycker jag absolut att du ska göra det om du får chansen, den liknar inte någon doft jag provat tidigare utan känns väldigt unik!

Vad tycker du?

