Ekologiskt läppbalsam från H&M

För ett tag sedan skrev ElMiKa om H&Ms ekologiska läppbalsam och det lät så bra så jag var tvungen att testa. Tuberna är jättefina och jag gillar att produkten har en EKOCERT-märkning, men tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt gillar själva innehållet. Balsamet är för tjockt och kladdigt i konsistensen för min smak och jag tycker det känns som det mest lägger sig ovanpå läpparna vid applicering. Tyvärr, för jag ville verkligen gilla detta.

Jag vet med mig att jag är ganska kinkig med läppbalsam och ~gloss. Har du provat detta? Vad tyckte i så fall du?

4 reaktioner på ”Ekologiskt läppbalsam från H&M

  1. Emelie: ja jag kan hålla med dig, förutom att jag tycker att vaseline är ”glattare”, det här är lite segare på något sätt.

    Beleza: ja, lite synd, annars tycker jag H&M gjort väldigt bra ifrån sig med många av de egna produkterna.

  2. Jag tycker det är helt ok faktiskt, lite trögt att stryka på men inte sämre än annat jag provat i liknande stil, t ex Dr Lipp. Det doftar nästan inget vilket passar min känsliga näsa!

Vad tycker du?

