Too Faced Primed & Poreless

Jag är något av en periodare när det gäller primers. Det är till största del behovsstyrt och det kan gå långa perioder då jag över huvud taget inte använder någon primer, men så kommer det perioder då jag tycker att makeupen behöver lite extra hjälp för att sitta hela dagen.

Too Faced Primed & Poreless är en primer som enligt produktbeskrivningen ska åstadkomma mindre mirakel, lyssna bara:

”This one-of-a-kind matte makeup primer is scientifically formulated to wear under bronzers and foundation powders or alone to achieve the look of flawless skin without makeup! Vitamins A & C, Mullberry extract and a powerful dose of Retinol, virtually banish pores. Tired skin is left hydrated, firmer and detoxified thus creating the perfect canvas to allow powders, bronzers and foundations to airbrush onto the skin seamlessly. Skin appears brighter, fresher and younger. Color stays true and in place all day.”

Utifrån den något överdrivna produktbeskrivningen så tycker jag inte att Primed & Poreless håller riktigt vad den lovar. Men å andra sidan är det trots det en väldigt bra primer tycker jag! Den gör att min hy ser jämnare ut, både till ton och textur. Dessutom är den riktigt bra på det jag tycker är den viktigaste egenskapen hos en primer – att få makeupen att sitta längre. Största nackdelen med Primed & Poreless är priset, för den är ruggigt dyr. Trots det tror jag faktiskt att jag kommer att köpa en ny tub när min är slut, dels för att den är väldigt dryg, och för att jag faktiskt tycker att den gör jobbet riktigt bra.

Använder du primer? Vilken är din favorit?

4 thoughts on “Too Faced Primed & Poreless

  1. Jag kan inte riktigt påstå att jag använder någon primer även om jag ständigt är nyfiken på sådana. Lite lysterprodukter har jag ofta, tex Crystal radiance från Lumene, men jag ämnar utforska primerområdet mer i ramtiden =)

  2. Kerstin: innan jag började använda primers tyckte jag det kändes väldigt onödigt att addera ännu ett steg och en produkt till den dagliga rutinen, men nu tänker jag inte på det längre (även om jag inte alltid använder det i och för sig). Det är konstigt vad snabbt man vänjer sig!

  3. Jag gillar Laura Merciers ”vanliga” primer…den tycker jag gör sitt jobb och smälter in i huden. Dock är den ju rätt dyr. Sen för tillfället så använder jag mig av MAC’s Prep+Prime…den går den också.
    //Fåfängan
    http://fafangan.blogspot.com

Vad tycker du?

