Nailpolish by H&M Check me Out

Ingen har väl missat vårlackens intåg i butikerna. Det kryllar av framför allt krämlack i knalliga färger och många märken har sin egen version av korall, mintgrönt, blått och cerise. H&Ms lack Check me Out är ett koralligt krämlack med en intensiv, nästan lysande, färg. Hur det ser ut varierar en del beroende på om man tittar på den i dagsljus eller under spotlight. Personligen tycker jag att lackets upplevda färg ligger någonstans mittemellan dessa två ytterligheter, och jag tycker också att lacket är snyggare på ”live” än på någon av dessa bilder:

I dagsljus

Under spotlight

Jag tycker att formulan på det här lacket är något sämre än hur H&M:s lack normalt brukar vara. Det är ganska tjockt och klistrigt att måla med och därmed också lite knepigt att få snyggt. Å andra sidan är det väldigt täckande, så om man är snabb men noggrann blir det bra med två lager.

7 reaktioner på ”Nailpolish by H&M Check me Out

  1. Kerstin: känner igen det där…

    makeuponista: visst är den fin! Och jag håller med – H&Ms lack är ruggigt bra.

    Beauty by Tanci: kul att du gillar den!

    Sminkan: ja, korall är verkligen somrigt!

    StylefileCarro: Bellas Choice har jag med, men just nu är jag helt insnöad på korall och orangerött!

  2. Tror du det skulle bli bättre med en thinner? Under spotlight ser ut att vara en jättefin tånagelfärg, men det beror ju på om det är värt det eller inte.

Vad tycker du?

