Apoliva shampoo & balsam för glansigare hår

Först ut att testas av Apolivas nya hårvård blev de cerise flaskorna med shampoo och balsam för glansigare hår. Shampoot är drygt – det räcker med en förhållandevis liten mängd till mitt ganska långa hår. En shamponering gör att håret känns riktigt rent men utan att göra håret torrt eller irritera hårbotten. Balsamet ska verka i fuktigt hår i ca 2 minuter. Även detta är drygt och jag upplever nästan att det absorberas helt av håret under verkningstiden. Efteråt känns håret mjukt och lätt att reda ut men utan att bli platt och tungt.

När det kommer till den utlovade effekten är det faktiskt svårt att säga varken bu eller bä. Glansigare hår? Jag har stylat håret på samma sätt och med samma produkter som jag brukar och jag tycker i alla fall inte att det är mindre glansigt än vanligt, men jag kan inte heller säga att det blev markant mycket glansigare. Både shampoot och balsamet har en mild men något syntetisk fruktdoft – jag tror att det är päron.

För att summera – jag låter kanske inte så entusiastisk i det jag nyss sagt, men jag gillar verkligen detta shampoo och balsam: produkterna är dryga, gör rent skonsamt, tynger inte ner håret och gör att mitt långa hår känns och ser friskt och välmående ut. Dessutom håller sig håret fräscht något längre än jag är van vid när jag använder dessa, vilket är ett stort plus för mig som lätt får problem med fet hårbotten.

3 reaktioner på ”Apoliva shampoo & balsam för glansigare hår

  1. Jag började med den för skadat hår och hårkuren. Trevlig upplevelse så här långt. Håller med om doften, odefinierbart fruktig på syntetiskt vis och otroligt diskret. Känns inte mycket av den i håret så här ett par, tre dagar efter tvätt…

  2. marybeth: hoppas att du gillar serien om du väljer att testa den.

    Sminkan: Kul att du gillat produkterna du testat såhär långt du med. Den för skadat hår är jag också nyfiken på.

Vad tycker du?

