Clarins Cotton Flower Face Palette

Jag har fingrat på det ljuvliga pudret Cotton Flower från Clarins vårkollektion många gånger och till slut kunde jag inte låta bli. Det är så fint att titta på, som ett litet konstverk, eller hur?

När jag kom hem och med stor spänning skulle testa det hade jag fått fel ask och istället kommit hem med en ögonskuggspalett, men eftersom den var helt orörd och man dessutom inte plockar dem själv i butik fick jag byta. Cotton Flower Face Palette går att använda både som highlighter och som ett finishingpuder med skimmer. Jag tycker det är lite för skimrigt för att användas som finishingpuder redan nu utan använder det som highlighter på t ex kindbenets högsta punkt, näsryggen och överläppen, men framåt sommaren tror jag att det funkar kanon som finishingpuder för att få en alldeles underbar lyster.

8 reaktioner på ”Clarins Cotton Flower Face Palette

  1. Veronica: japp, det kostar en hel del! Kan säga att jag inte köpt det om jag inte hade haft både en 20%-kupong och en rabattkupong på typ 50:- på Kicks, men med dessa båda beslöt jag mig för att unna mig en lyxprodukt 🙂

  2. Vilken jättefin palett! Åh, jag har några frågor, som du gärna får svara på om du orkar. Jag började använda proffs torrschampoo efter tips från din förra blogg (hade Kisby innan) och tyckte det var skitbra, men nu är det helt kasst. Är det mitt hår som ändrats eller upplever du också att de gjort om det så att det är ännu mer odrygt än det var innan? Händer ingenting när jag använder det längre.. :-S

    och fråga två.. vet att du använder lumenes ögonprimer, som jag också börjat använda och tycker är sketabra. Har du testat deras mineralpuders-primer? eller har du någon annan att tipsa om? Köpte ett rice finishing dust från edm förrut men de har tagit bort den..

  3. Kerstin: mycket bra beskrivning 🙂

    Fröken pyssel: Intressant… jag har faktiskt inte använt torrschampoo på ganska länge men köpte en ny flaska Proffs häromveckan och tyckte faktiskt inte att den var så bra som jag mindes den… Kisbys har jag aldrig förstått mig på – jag begriper inte hur man ska applicera det utan att få mjöl över hela sig! Angående ögonskuggsprimer – jag har inte testat deras ansiktsprimer, men däremot använder jag just nu Too Faced Primed & Poreless som jag tycker funkar jättebra, dyr dock.

  4. Får se om jag unnar mig en dyrare primer då, skönt när man vet att någon som har koll är nöjd 😀
    Ang. Kisby så är den ju svårare att applicera än spray (fast den finns ju i spray också) men den är otroligt bra och EXTREMT dryg. Bästa är att ta lite i händerna, gnugga ut och sen gnugga in med fingrarna i hårbotten 🙂

Vad tycker du?

